Tutorials

onsdag den 22. januar 2014

Cardi-kjole ala Laralil

For en god uges tid siden faldt jeg over denne kjole ovre hos Laralil.


Er den ikke bare super sød. Der er flere varianter af den, men en ting der slog mig var hvordan det lignede en cardigan, der var sat skørt på. Og mit ambitiøse jeg synes da at sådan en skulle jeg prøve at lave. Resultater er slet ikke så elegant som originalen, men i betragtning af at den blev til på 2 aftner og med det stof jeg nu havde til rådighed, så er jeg godt tilfreds. 

Jeg lavede selv et mønster ud fra en cardigan der passer Ella nu, og lidt hovedregning for at få det til at passe med kanterne rundt. Stoffer er en øko strech velour fra stof og stil, med lilla ribkanter. Skørtet blev lige 5 cm for langt, men vanen tro kunne jeg jo ikke få lov at prøve den på hende løbende, så det var med krydsede fingre den blev lavet færdig. Og færdig blev den lige i tide til at få på, til et besøg på sanseudstillingen på Brandt klædefabrik. Efter at have løbet rundt i halvanden time kunne jeg endelig få lov til at tage et par billeder.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar