Tutorials

fredag den 10. januar 2014

Køredragt


Tiden går og maven vokser. Og med den kommer det såkaldte "redebygger" gen frem. Og for mig er det også lysten til at skabe ved symaskinen. Så det er blevet til en håndfuld bodyer, bukser og heldragter. Men jeg fik sådan en lyst til at prøve af sy en køredragt, velvidende af med en termin der hedder d. 30/3 ville der måske ikke blive det store behov for en vamset dragt. Men lysten overvandt fornuften og jeg satte mig for at få en syet. 

Jeg fandt tilfældigvis et mønster på en dragt i et håndarbejdsblad på biblioteket som var tæt på det jeg ville have. Egenligt ville jeg gerne have haft luffer på også, men valgte at lave min udfordring så lille så mulig. For dette må siges at være det mest udfordrende jeg har sat mig for ved en symaskine. Fór uden grimme sømme OG en lynlås. Lynlåse er lidt af et skridt for mig, så sejeren var stor da det lykkes. Jeg måtte have den sykyndige svigermor til at bistå lidt med at forstå syvejledningen, og vi fandt ud af at gøre et par ting anderledes, så det gav lidt mere mening for mig.

Det færdige resultat.




Imiteret pels som yderstof og en lilla jersey som for.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar