Tutorials

lørdag den 2. august 2014

Hæklet sofapude

Vi fik en ny sofa i vinters. En flot, lækker læder sofa. Gravid og forkvalmet som jeg var blev det dog kun til en fleeceplaid, og tre hurtigt syede puder. Ud over det gik lidt for stærkt med at sy puderne, så er de også faldet totalt sammen, og er ikke pæne at se på. 

Jeg har derfor startet et projekt der hedder nye puder og tæppe til sofaen. I min verden er en sofa ikke rigtig hyggelig før der er et lækkert tæppe at putte dig i, og lækre puder at lænd sig op af.

Tæppet skal hækles i et zigzag mønster, dejlige striber i grønne og blå toner. Der er indkøbt garn så det er lige til at gå i gang med. Forhåbentlig kan jeg blive færdig inden det bliver alt for koldt.

Puderne skal være en blanding af syede og hæklede. Da jeg så opskriften på en pude med puff stitches hos Yarnfreak, vidste jeg at det skulle være den. Den er hæklet i uld fra stof og stil (da Tante Grøn af en eller årsag ikke havde en passende uld), og med nål 6, hvilket får arbejdet til at skride hurtigt frem. Jeg har lavet den på et par aftener.


Så nu får den lov at pynte alene i sofaen, indtil andre puder kan støde til. 

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Virkelig flot pude og skøn farve. Kan du huske hvad farven hedder?

    SvarSlet
  3. Jeg er ret sikker på at det er denne her.
    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Garn.aspx?group_id=5991&ArticleId=24577

    SvarSlet