Tutorials

lørdag den 22. februar 2014

Fastelavn...en udfordring!

Ella er 3, og de første omgange fastelavn i hendes liv har været totaltstyret af mor her. Henholdsvis mariehøne og prinsesse. Det første købt, det andet nød-syet dagen inden brug, da moren alligevel besluttede sig for at hun ikke skulle være mariehøne 2 år i træk.

I år har hun dog en alder hvor vi kan forklare, og hun kan forstå hvad fastelavn går ud på. Og børnehaven gør da også deres for at forberede dem, hvilket betyder vi har hørt "fastelavn er mit navn..." på repeat de sidste par uger.

Jeg begyndte at snakke kostume med hende. Viste hende forskellige muligheder og hun kom da også med flere gode muligheder, fx løve og tiger. De holdt bare ikke mere end et par timer så var det glemt. Indtil hun en dag sad og så hendes yndlings tegnefilm, mens hun krammende bamsen fra selv samme serie. 

"Jeg vil være Pinkie Pie!!"

Til de uindviede er Pinkie Pie en meget lyserød pony, fra My little Pony. Jeg havde måske 5 minutters panik hvor jeg tænkte, " hvordan i alverden laver jeg en pony?". Ella blev quizzet på kryds og tværs resten af dagen, og hun holdt ved. Hun ville være en pony. De næste par dage holdt det stadig stik, så jeg begyndte min research. Jeg blev reddet af af My little Pony er en kæmpe ting i fx USA, og her sidder der mange kreative hjemmemødre som gerne vil dele deres ideer. 

Jeg fandt denne tutorial som fik hele projektet sat i perspektiv for mig. Det virkede slet ikke uoverskueligt mere. Faktisk rigtig simpelt.

Hun skiftede dog mening undervejs, men heldigvis kun til en anden pony. For Pinkie Pie har altså ikke vinger, men det havde den gule Fluttershy. Og ideen om at få vinger trumfede altså yndlingen.

Jeg ændrede et par ting. Istedet for en todelt dragt syede jeg den som en heldragt. Et mønster jeg havde til rådighed i forvejen, da Ellas bedstemor har syet et par stykker af slagsen til hende. I stedet for fleece til hele dragten, brugte jeg en strækvelour til selve dragten, men stadig fleece til man og hale. Istedet for at lave halen som et bælte, syede jeg den direkte på dragten. 

Jeg er selv meget stolt af resultatet, Ella er også tilfreds, men det bedste er nu vingerne.



1 kommentar:

  1. Åh hvor er hun sød i den dragt.
    Og i øvrigt en sød lille historie og processen fra panik til udført. Den process er jeg selv som kunstner helt vildt med.

    Tak for dagens smil...

    VH Hanne/KunstnerKram

    SvarSlet