Tutorials

søndag den 2. februar 2014

Kjole til den store mave.


Her er mit første bidrag til mig selv. Mønsteret er fra stof2000 og er ikke beregnet som ventekjole. Stoffet er en tynd tynd jersey som jeg havde liggende, købt billigt engang. 

Mønsteret købte jeg da jeg ventede Ella for 3,5 år siden, og syede en enkelt kjole i det, i en smuk satin. Under denne graviditet er det nr 2 kjole, begge syet i jersey. Jeg må konstatere at dette mønster nok bare er bedst i fast stof.

Formen er dog perfekt til gravide da samlingen foran giver god plads - har faktisk aldrig haft den på uden mave, så ved ikke hvordan den vil sidde. Den er lidt for stor omkring ærmegabet på mig, og stoffet er som nævnt for tyndt til at det er rigtigt godt, men ud over en top og et par leggins fungere den så fint.

4 kommentarer:

  1. Respekt! Den er da flot! Og det passer da perfekt til vejret med leggins og bluse under.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Nu har jeg haft den på hele dagen, og den har vundet meget efter at være blevet gået til 😉

      Slet
  2. jeg synes også den er meget fin :-)

    SvarSlet
  3. den er lige så fin på, som på bøjlen :-)

    SvarSlet