Tutorials

lørdag den 7. december 2013

Årets julekjole blev til.

Jeg er medlem af pinterest hvilket kan være farligt når man har lyst til at lave halvedelen af de ting man støder på. 

Et af de fantastiske links jeg fandt var en vejledning til at lave denne kjole,
ved at lave sit eget mønster ud fra en t-shirt. 

Hvor fantastisk er det lige. Jeg skulle ikke ud og købe mønster, og i stedet for en kringlet syvejledning var der en utrolig nem og veludført beskrivelse med billeder af alle trinene. Nok den nemmeste kjole jeg har syet - ever!

Jeg fandt en tidligere syet, men alt for stor nederdel frem, og fik den sprættet op. Når nu det så ud som om det bare var til at gå til, gad jeg ikke ud og købe stof etc. Og gik det helt galt, så var der da ikke gået noget til spilde. Så kjolen blev så rød, som rød kan være.  Og når man så vælger at sætte hvide knapper, og hvid blonde kant på, ja så bliver resultatet en udpræget julekjole. 

Lykkeligvis så passede den også den unge dame da hun kom i den. Den var ikke blevet prøvet på under vejs, for det passede hende ikke lige. Så det var også ligemeget at hun fremstod med søvndrukne øjne og morgenhår da hun endelig ville have den på.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar