Tutorials

søndag den 8. december 2013

Det kører rundt og rundt - hæklet tæppe

I anledning af familieforøgelsen til foråret er vi så småt begyndt at gøre værelse klar. De to piger skal nemlig dele, og for at det hele ikke bliver lavet om derinde på en gang så er vi så småt gået igang. 

Jeg så nogle hæklede tæpper på forskellige blogs, og besluttede mig for at sådan et ville jeg lave til pigeværelset, og da beslutningen først var taget kunne jeg ikke vente med at komme igang. Tæpperne jeg havde set var hæklet i zpagetti garn - som ikke er garn men stof. Har tidligere arbejdet med det så vidste at arbejdet ville gå hurtigt, hvilket er et stort plus.

Jeg fandt en hjemmeside der solgte 4 nøgler for 250,-. Billigere kunne jeg ikke finde det. Minuset ved hjemmesiden er at de ikke har de forskellige farver lagt op på siden. Jeg sendte en mail hvor jeg efterspurgte hvilke tøse farver de havde. Efter en hurtig mailkorrespondance, sendte de mig billeder af hele deres udvalg - det var da service! Jeg grublede længe over det, men sendte en bestilling afsted fredag og mandag kom disse fantastiske farver.




Hjemmesiden med det dejlige garn og den gode og hurtige service er;

Jeg faldt så over denne DIY hos nørkletøserne;

Jeg gik i gang og få dage efter var tæppet færdigt. Mit er ikke så stort som nørkletøsernes, dels fordi der ikke er så meget gulvplads på værelset, og dels fordi jeg gerne ville gemme noget af garnet til at hækle nogle matchende kurve til legetøj. 
Den opmærksomme læser vil se at den gule endte som kantfarve og der i stedet er sneget sig en koral farvet ind. Problemet med zpagetti er at det er lavet af overskudsstof, noget er tyndt, noget tykt, noget med mere eller mindre stræk. Den gule var simpelthen så tyk at den gjorde det meget besværligt at få pænt. Derfor endte den som kantfarve og jeg fandt en koralfarvet frem fra gemmerne og brugte i stedet. Man vil på billedet nedenunder også kunne se at den lilla spiral er en del tyndere end de andre - den var nemlig kun halv så tyk som dem. Men skal vi ikke bare sige at det giver tæppet noget karakter ;)






1 kommentar:

  1. Hvor er det blevet fint. Det er altid sjovt at se, hvordan andre sammensætter farver og hvor forskellig ting lavet fra den samme opskrift ender.
    MVH Rikke

    SvarSlet